Ordningsregler

Vem ansvarar för ordningen?

Styrelsen har av föreningsstämman i uppgift att ta hand om den löpande förvaltningen av föreningen och att verkställa de beslut som stämman fattar. I den löpande förvaltningen ingår också ordningsfrågorna.

Detta innebär att styrelsen tillsammans med medlemmarna har ansvaret för ordningen både i och utanför huset. Alla boende och besökare ska följa ordningsreglerna. Att bo i bostadsrätt innebär ett gemensamt ansvar och som medlem i föreningen har du inte bara rätten till en bostad i föreningens hus utan även skyldigheter gentemot föreningen och övriga medlemmar.

Vi boende har alla tillsammans ansvar för ordningen i föreningen. Ser du att någon bryter mot ordningen bör du själv kontakta personen och berätta att han/hon inte följer våra regler; det brukar oftast hjälpa och det bidrar till allmän trivsel i föreningen. Får du gäster ska du se till att dessa följer föreningens regler.

Vid upprepade och allvarliga brott mot våra regler kan du kontakta styrelsen. Styrelsen behöver skriftlig dokumentation om det som hänt: vem som gjort vad och när det skett.

Vilka regler är det som gäller?

Ordningsregler finns tillgängliga i PDF format här: